GARRETT

Písmenočíslicový formát turba „Garrett“ (GTX28560RS)

Pro ukázku si zvolíme pokud možno co nejdelší označení nejvyšší modelové řady turba Garrett, abyste viděli ty hlavní „fejky“, které se šíří internetem.

zdroj: www.turbobygarrett.com

GT – Celkové tělo turbodmychadla prochází vývojem, mezi které patří různé vyztužení a hlavně zlepšení aerodynamiky. Celková konstrukce je robustnější (odolá větší zátěži) a je méně náchylná na tvoření prasklin.

X – Vylepšená turbínová kola (výrobce udává „kovaná“), která odolávají větší tepelné zátěži. Dále mají tyto kola menší náchylnost se „tepelně deformovat“. K této tepelné deformaci dochází při nedostatečném vychlazení turbodmychadla před vypnutím motoru.

Číselné hodnoty – udávají velikost turbínových kol, kterými je konkrétní turbo osazeno. Správný výběr je důležitý pro optimalizaci motoru (otáčky vs. požadovaný výkon).

R – vybavení turbodmychadel kuličkovými ložisky. Turba vybavena kuličkovými ložisky mají menší nárok na olejový průtok, tzn. použití „restriktoru“ je u většiny motorů nutností. Výhodou kuličkových ložisek je také méně se „zapékající olej“.

S – Toto označení využijí motory, které vyžadují vysoký průtok vzduchu. U obyčejných malorážek typu Uno Turbo, Punto GT je hodnota nepotřebná.

Náhradní díly turbodmychadel

repasovaná turba Opava

Na začátek stránky